ماساژ درمانی یکی از روش‌ های دیرینه و موثر در بهبود سلامت و کاهش درد های بدن است . که توسط تمدن ها و فرهنگ های مختلف به شکل و روش های گوناگون در طول تاریخ به کار گرفته شده است. ماساژ درمانی از نظر طب اسلامی نیز جایگاه ویژه ‌ای دارد .  به عنوان یکی از بهترین روش ها برای درمان درد های بدن و بهبود  وضعیت جسمانی و بالا بردن روحیه فرد شناخته می شود.

مفهوم ماساژ درمانی از نظر طب اسلامی(1)

مفهوم ماساژ درمانی از نظر طب اسلامی

انواع ماساژ درمانی از نظر طب اسلامی

ماساژ درمانی از نظر طب اسلامی انواع مختلفی دارد. نوع ماساژ مورد نیاز برای فرد در طب سنتی بر اساس محل و شدت درد انتخاب می شود. تشخیص نوع ماساژ بایستی توسط یک متخصص طب سنتی صورت گیرد تا فرایند ماساژ درمانی بالاترین تاثیر گذاری را داشته باشد. در ادامه انواع ماساژ درمانی را از نظر طب اسلامی برای شما بررسی کرده ایم.

انواع ماساژ در طب اسلامی(1)

انواع ماساژ درمانی در طب اسلامی

بیشتر بخوانید : سفری به دنیای آرامش با ماساژ درمانی طب سنتی

 صلب و لین

ماساژ صلب مناسب ورزشکاران بوده و باعث سخت و قوی شدن بدن می گردد. همچنین اشخاصی که بدن های سست دارند نیز می توانند با استفاده از ماساژ صلب، قدرت بدنی خود را بهبود ببخشند. به طور کلی می توان گفت ماساژ صلب یا سخت برای افراد عضلانی تجویز می شود.

در مقابل ماساژ لین یا نرم باعث شل و سست شدن بدن می گردد. افرادی که دچار اسپاسم شده اند می توانند با کمک ماساژ لین، به درمان خود اقدام کنند. همچنین ماساژ لین برای افرادی که از خشکی بدن، خشکی مفصل و لاغری رنج می برند هم بسیار مناسب و مفید است. گاهی اوقات از ماساژ لین به عنوان ماساژ ریلکسی نام برده می شود.

 طولانی یا کوتاه مدت

ماساژ طولانی مدت اکثرا با هدف لاغری تجویز می شود. در این حالت افراد بایستی بایستی از ماساژ های مکرر با حداقل زمان 1 ساعت بهره ببرند. ماساژ های کوتاه مدت به طور کلی در عرض چند دقیقه انجام می شوند . همانند ماساژ لین هدف اصلی از این ماساژ، ایجاد ریلکسی و شل کردن عضلات بدن است تا خستگی بدن از بین برود.

سریع و یا کند

مالش های سریع باعث بالا رفتن حرارت بدن می شوند از این رو برای کار های درمانی مختلف همانند از بین بردن سردی در پاهای بیمار بسیار مفید هستند. انجام ماساژ سریع مدت زمان طولانی و پیوسته باعث افزایش انرژی و تحریک گردش خون می شود. از طرفی دیگر مالش های سرد با هدف آرام کردن بدن و در نقش ریلکس کننده طبیعی تجویز می شوند.

 با روغن های سرد و یا گرم

در ماساژ درمانی از نظر طب اسلامی به استفاده از روغن  طبیعی بسیار تاکید شده است. روغنی که در ماساژ درمانی مورد استفاده قرار می گیرند به طور کلی به دو دسته ی سرد و گرم تقسیم می شوند. روغن های گرم معمولاً برای افراد سرد مزاج و روغن های سرد برای افراد گرم مزاجان مورد استفاده قرار می گیرند. روغن های سرد باعث حجم دهی، نرم کنندگی و رطوبت بخشی پوست های خشک می شود. از طرفی دیگر روغن گرم نیز با هدف گرم کردن موضعی که مستعد سردی است، کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید : فواید ماساژ بدن با روغن های طبیعی

فواید ماساژ درمانی از نظر طب اسلامی

از نظر طب اسلامی، ماساژ درمانی فواید بسیار زیاد و مختلف را برای افراد به همراه دارد. مهم تاثیرات انجام این کار عبارت اند از:

  • تعادل مزاج
  • کاهش استرس و اضطراب
  • افزایش گردش خون
  • تسکین درد و التهاب
  • افزایش انعطاف‌پذیری

فواید ماساژ درمانی در طب اسلامی(1)

فواید ماساژ درمانی در طب اسلامی

سخن پایانی

ماساژ درمانی به عنوان یک روش طبیعی و مؤثر می تواند به بهبود وضعیت جسمی و روانی فرد کمک کند. در طب اسلامی نیز ماساژ درمانی جایگاه ویژه ای داشته و به انجام اصولی آن تاکید شده است. اگر شما هم از مشکلاتی همچون استرس و اضطراب، درد و التهاب، کسالت و خستگی و… رنج می برید، با کمک گرفتن از ماساژ درمانی می توانید تغییرات مثبتی در حالت روحی و روانی خود ایجاد کنید.

شما می توانید از خدمات متنوع و گسترده مرکز ماساژ درمانی اسپالیمو بهره ببرید. این مجموعه با همکاری بهترین و با تجربه ترین ماسور های ایران، در تلاش است تا انواع ماساژ های مختلف را به بهترین و تخصصی ترین شکل ممکن را به صورت ماساژ در منزل و ماساژ در تهران  برای علاقه مندان و افراد نیاز مند ارائه دهد.

0%
پیشنهاد ویژه

مدتی وقت بگذار و از خودت پذیرایی کن. شما سزاوار آن هستید.

در این ماه یک ماساژ رزرو کنید و 25 ٪ در کلیه ماساژ های بعدی تخفیف دریافت کنید.