آیا درمان رودل با ماساژ امکان پذیر است؟

از نظر پزشکی، رودل همان دردهای کولیکی یا قولنج گوارشی است که طی آن روده بزرگ دچار اسپاسم و نفخ می شود. رودل باعث ایجاد حس سیری در شکم شده که با آروغ زدن، سوزش معده، نفخ و حالت تهوع همراه است. درمان رودل با ماساژ یکی از روش های درمانی خانگی و بدون عارضه بوده که می تواند در درمان و تسکین درد بسیار موثر واقع شود. طبق نظریه های متخصصان طب سنتی ماساژ شکم با روغن سیاه دانه در جهت عقربه های ساعت کمک شایانی به درمان رودل می کند.

بیشتر بخوانید : فواید ماساژ بدن با روغن های طبیعی

از علائم رودل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس سیری بدون خوردن غذای زیاد
  • احساس ناراحتی سیری بعد از غذا خوردن
  • وجود دردهای خفیف یا شدید در قسمت بین پایین سینه تا ناف
  • احساس گرما و سوزش در قسمت فوقانی شکم
  • احساس ناراحتی نفخ و سفتی در ناحیه بالای شکم
  • احساس تهوع و استفراغ بعد از خوردن غذا

ماساژ درمانی

آشنایی با روش های ماساژ درمانی

تاثیر ماساژ بر رودل

ماساژ درمانی به عنوان یک روش درمان سنتی معرفی می شود . در درمان و تسکین بسیاری از بیماری ها موثر است. افرادی که دچار دردهای کولیکی یا همان رودل هستند.  می توانند از طریق ماساژ روزانه در ناحیه شکم و سینه به تحریک هضم غذا کمک کرده و علائم رودل را کاهش دهند. تجمع بیش از حد گاز در ناحیه شکم یکی از درد های ناشی از رودل است که با ماساژ رو به پایین شکم، می توان به آزاد سازی آن کمک کرد.

ماساژ منظم با روغن های گیاهی باعث تنظیم ترشح ملاتونین بدن و تحریک دستگاه گوارش شده که در نتیجه آن، استرس را در فرد کاهش داده و به هضم بهتر غذا کمک می کند. علاوه بر این، ماساژ بافت های بدن باعث افزایش جریان خون شده و به استراحت سیستم عصبی مرکزی کمک می کند که همین موضوع باعث خروج گازهای اضافی بدن و تسکین درد های کولیکی می شود.

رودل

رودل چیست؟

بیشتر بخوانید :  آیا درمان یبوست با ماساژ کف پا امکان پذیر است؟

نحوه درمان رودل با ماساژ

1_ به پشت بخوابید و با استفاده از دستان خود به شکم، فشار ملایمی وارد کنید. برای راحتی و اثر گذاری بیشتر کار، بهتر است از روغن های گیاهی و طبیعی استفاده کنید.

2_ زانوهای خود را به سمت سینه بالا آورده . به مدت چند دقیقه به شکم خود فشار وارد کنید. این عمل باعث رها شدن تنش های شکم می شود.

3_ در این مرحله دست راست خود را مشت کنید. سمت راست بدن و قسمت پایین شکم را با فشار ملایمی ماساژ دهید. عمل ماساژ را به آرامی و حرکات دست را به صورت دورانی در جهت عقربه های ساعت انجام دهید. با همان دست خود قسمت بالا و دنده ها و ناحیه پایین تا استخوان باسن و پشت شکم خود را ماساژ دهید. بهتر است این حرکت را بیش از 10 بار انجام دهید.

4_ با همین دست مشت شده خود سمت چپ بدن از ناحیه دنده ها تا استخوان لگن را به صورت دایره ای ماساژ دهید. این قسمت از بدن نیز 10 بار ماساژ دهید.

5_ با استفاده از هر دو دست خود ناحیه زیر شکم و ناف در وسط، با فشار نسبتا زیاد به سمت دنده ها و بالا حرکت دهید. این عمل را نزدیک به 10 بار انجام دهید.

6_ در این مرحله نیز هر دو دست خود را در قسمت پشت قرار دهید.  با حالتی از فشار دست ها را به سمت جلو و سپس روی باسن  به سمت کشاله ها حرکت دهید. این مرحله مانند دیگر مراحل باید 10 بار انجام شود.

7_ برای درمان رودل با ماساژ می توانید هر کدام از این مراحل را چند بار تکرار کنید .ولی توجه داشته باشید که زیاده روی نکنید. به طور متوسط ماساژ شکم بعد از غذا و به مدت 30 دقیقه الی 1 ساعت انجام می شود.

درمان رودل با ماساژ

درمان رودل با ماساژ

حرف آخر

همان طور که در این مقاله مطالعه کردید ماساژ، یکی از روش های درمانی فراگیر به حساب می آید. با استفاده از آن انواع بیماری ها را درمان و تسکین می دهد. درمان رودل با ماساژ نیز زمانی اتفاق می افتد که به طور منظم و مداوم انجام شود. ماساژ درمانی در کنار نتیجه قابل توجهی که بر جای می گذارد؛ هیچ گونه حساسیتی ایجاد نکرده و کاملا بدون عارضه است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع ماساژ در تهران و ماساژ در منزل نحوه انجام آن می توانید با مشاوران اسپالیمو در ارتباط باشید.

0%
پیشنهاد ویژه

مدتی وقت بگذار و از خودت پذیرایی کن. شما سزاوار آن هستید.

در این ماه یک ماساژ رزرو کنید و 25 ٪ در کلیه ماساژ های بعدی تخفیف دریافت کنید.