آروماتراپی دست و پا

آروماتراپی دست و پا

آرامش در بدن و ذهن

آروماتراپی‏ ‏ می تواند در کاهش میزان اضطراب و استرس نیز نقش موثری داشته باشد. اگر می خواهید خواب بهترین داشته باشید، روغن درمانی را به شما پیشنهاد می کنیم. بهبود قدرت هضم، تقویت سیستم ایمنی، درمان آسم، آرتروز و آلوپسی (ریزش مو) جزو مزایای دیگر آروماتراپی‏ ‏ محسوب می شوند.

  • برای تسکین انواع دردها

  • کاهش میزان اضطراب و استرس

  • بهبود قدرت هضم

  • تقویت سیستم ایمنی

  • درمان آسم

  • آرتروز

  • و آلوپسی (ریزش مو)

اگر به انواع بیماری ها و دردهای مفصلی، مشکلات گوارشی، سردردهای شدید و مشکلاتی از این دست مبتلا شده اید، آروماتراپی‏ ‏بهترین گزینه برای شما است.

آروماتراپی: روشی کاربردی برای درمان بیماری ها

آیا می دانید که با آروماتراپی (Aromatherapy) می توان بسیاری از بیماری ها را درمان کرد؟ آروماتراپی با استفاده از عصاره گیاهان انجام می شود. در این روش ماساژ درمانی از خواص درمانی روغن های مفید استفاده می شود. در این مطلب به بررسی اطلاعات کلی درباره آروماتراپی یا روغن درمانی می پردازیم.

مزایای آروماتراپی

از قدیم تا به امروز از انواع روغن ها برای درمان بعضی از بیماری ها استفاده می شده است. به این تکنیک درمانی  آروماتراپی می گویند. امروزه هم از این تکنیک برای تسکین انواع دردها و درمان بیماری ها استفاده می شود. اگر از دردهای مفصلی، سردرد و میگرن رنج می برید، آروماتراپی بهترین گزینه برای شما است.

آروماتراپی‏ ‏ می تواند در کاهش میزان اضطراب و استرس نیز نقش موثری داشته باشد. اگر می خواهید خواب بهترین داشته باشید، روغن درمانی را به شما پیشنهاد می کنیم. بهبود قدرت هضم، تقویت سیستم ایمنی، درمان آسم، آرتروز و آلوپسی (ریزش مو) جزو مزایای دیگر آروماتراپی‏ ‏ محسوب می شوند.

آروماتراپی

روش آروماتراپی

قیمت ماساژ آروماتراپی

انواع روغن های قابل استفاده در آروماتراپی

در روش درمانی آروماتراپی‏ ‏ از روغن گیاه های مختلف مانند روغن اکالیپتوس، رازیانه، اسطوخودس، روغن لیمو، اکالیپتوس و … استفاده می شود. اکالیپتوس جزو گیاهانی است که خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی زیادی دارد. این روغن می تواند با ویروس هایی مانند هرپس مبارزه کند و باکتری ها را از بین ببرد. خواص ضدالتهابی روغن اکالیپتوس در کاهش دردهای مفصلی و عضلانی نقش موثری دارد. به دلیل خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی اکالیپتوس در آروماتراپی از عصاره این گیاه استفاده می شود.

از پوست لیمو روغن مفیدی استخراج می شود. این روغن در روش آروماتراپی‏ ‏ مورد استفاده قرار می گیرد. تسکین درد، کاهش اضطراب، رفع تهوع و از بین بردن عفونت ها و باکتری ها جزو خواص روغن لیمو است. تحقیقات حاکی از این است که آروماتراپی‏ ‏ با استفاده از روغن لیمو می تواند باعث بهبود علائم بیماری آلزایمر شود. بهتر است بدانید که استفاده موضعی از روغن لیمو هیچگونه عوارض جانبی ندارد. بعد از آروماتراپی‏ ‏ با روغن لیمو، نباید در معرض اشعه خورشید قرار بگیرید.

آروماتراپی

روغن های مفید برای آروماتراپی

روغن درخت چای

روغن درخت چای یکی از موثرترین عصاره های گیاهی است که خواص ضدقارچ و ضد میکروبی دارد. از جمله خواص روغن درخت چای این است که  باکتری هایی را از بین می برد که در ایجاد آکنه نقش دارند. در آروماتراپی‏ ‏ از روغن درخت چای به همراه سایر عصاره ها برای درمان مشکلات پوستی، تسکین درد، بهبود التهاب روده و افزایش حافظه استفاده می شود. معمولاً روغن درخت چای را با روغن هایی از قبیل جوجوبا و نارگیل ترکیب می کنند.

روغن اسطوخودوس

در آروماتراپی روغن اسطوخودوس معمولاً همراه با روغن بادام‏ استفاده می شود. کاهش درد، رفع بی خوابی و استرس جزو خواص آروماتراپی با روغن اسطوخودوس است. این روغن مانند سایر عصاره های گیاهی خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارد و به همین دلیل برای درمان انواع بیماری ها از آن استفاده می شود.

آروماتراپی

کاربرد آروماتراپی

عوارض آروماتراپی‏ ‏

آروماتراپی به طور معمول عوارض جانبی ندارد. با این حال، اگر پوست حساسی داشته باشید ممکن است دچار عوارضی مانند بثورات، تهوع، سردرد و تحریکات پوستی شوید. معمولاً توصیه می شود اگر به صرع، فشارخون بالا، پسوریازیس و اگزما مبتلا هستید از تکنیک آروماتراپی استفاده نکنید.

اسانس در آروماتراپی

اسانس ها جزو عصاره های غلیظ گیاهی محسوب می شوند که کاربردهای زیادی دارند. از این عصاره ها جهت درمان مشکلات مختلف استفاده می شود. برای تولید برخی از اسانس ها مواد گیاهی خاصی لازم است و در نتیجه برای خرید این اسانس ها باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. در آروماتراپی انواع اسانس ها استفاده می شوند.

سخن آخر

اگر به انواع بیماری ها و دردهای مفصلی، مشکلات گوارشی، سردردهای شدید و مشکلاتی از این دست مبتلا شده اید، آروماتراپی‏ ‏بهترین گزینه برای شما است. روغن های پرکاربرد برای آروماتراپی شامل اسطوخودوس، روغن درخت چای، اکالیپتوس هستند.  برای این که آروماتراپی اثر بخشی خوبی داشته باشد باید متخصصان این حوزه این کار را انجام دهند.

امروزه افراد به دلیل سبک زندگی که در پیش گرفته اند، احساس خستگی و کوفتگی بیش از حدی دارند. برای رفع این احساس و ریکاوری کردن اعضای بدن لازم است تا از جلسات ماساژ بهره ببرید. با آن که مراکز مختلفی در سطح شهر ها تأسیس شده اند که این خدمات را ارائه می دهند، اما ممکن است بنا به دلایل مشخصی نتوانید به این مراکز مراجعه کنید. در این شرایط استفاده از خدمات ماساژ در منزل  و ماساژ در تهران بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

.

0%
پیشنهاد ویژه

مدتی وقت بگذار و از خودت پذیرایی کن. شما سزاوار آن هستید.

در این ماه یک ماساژ رزرو کنید و 25 ٪ در کلیه ماساژ های بعدی تخفیف دریافت کنید.