آبا تا به حال از ماساژ بدن استفاده کرده اید؟ ماساژ یکی از راه های تمدد اعصاب و مدیتیشن است که افراد زیادی به آن علاقه دارند. ماساژ می تواند در قسمت های مختلف بدن انجام شود که ماساژ کلی بدن، از دیگر روش ها محبوب تر است. اما تأثیر آن روی بدن چیست؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

ماساژ بدن

ماساژبدن

تأثیر ماساژ روی سیستم ایمنی بدن

سلامت سیستم ایمنی بدن، برای همه افراد مهم است. اگر سیستم ایمنی شما قوی باشد، کم تر به بیماری های مختلف مبتلا می شوید و بدن شما راحت تر می تواند با آن ها مبارزه کند. یکی از راه هایی که می تواند، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند، ماساژ بدن است. انواع خاصی از ماساژها وجود دارند که می توانند، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنند. حرکات دست روی پوست و ماساژ عمیق می تواند، جریان خون را در تمام بدن تقویت کند. استرس از شما دور می شود و در نتیجه سیستم ایمنی قوی تری خواهید داشت.

وقتی که استرس دارید، ضربان قلب و فشار خون شما بالا می رود، هورمون کورتیزول بیش تر ترشح شده و مشکلات خواب، حافظه و گوارشی را به وجود می آورد. همه این عوامل روی سیستم ایمنی تأثیر خواهند گذاشت که با یک ماساژ عمیق، تنظیم خواهند شد.

 

انواع ماساژ بدن و تأثیر آن ها

شاید تصور کنید که ماساژ بدن فقط به یک شکل است، اما ماساژ، انواع مختلفی دارد که به شرح زیر هستند:

تکنیک آزادسازی فعال

بافت های بدن و عضلات، در این نوع ماساژ درمانی ، تحریک می شوند. این نوع ماساژ برای کسانی که به وسیله فعالیت زیاد، دچار درد در قسمت عضلات می شوند، بسیار مناسب است. هنگامی که ماهیچه ها در معرض پارگی، کشش یا آسیب قرار می گیرند، یک بافت اسکار سخت و متراکم در محل ایجاد می کنند. این بافت به سایر ماهیچه‌ ها اجازه نمی ‌دهد، آزادانه حرکت کنند و در نتیجه عضلات کوتاه ‌تر و ضعیف ‌تر می ‌شوند.

ماساژ بالیایی

این نوع ماساژ، از ورز دادن و حرکت دادن آرام پوست استفاده می کند و به فرد کمک می کند که احساس آرامش بیش تری داشته باشد. همچنین جریان خون و اکسیژن را در سراسر بدن بهبود می بخشد.

آروماتراپی‏

آروماتراپی‏ ‏ می تواند در کاهش میزان اضطراب و استرس نیز نقش موثری داشته باشد. اگر می خواهید خواب بهترین داشته باشید، روغن درمانی را به شما پیشنهاد می کنیم. بهبود قدرت هضم، تقویت سیستم ایمنی، درمان آسم، آرتروز و آلوپسی (ریزش مو) جزو مزایای دیگر آروماتراپی‏ ‏ محسوب می شوند.

ماساژ سوئدی

این تکنیک شامل پنج نوع حرکت روی بدن است که شامل ضربه زدن موزون و لغزش دست روی پوست خواهد بود. استفاده از این ماساژ به کاهش درد و سفتی مفاصل، کمک زیادی می کند.

ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی یکی از ماساژهای عمیق و کامل بدن است که از پاها شروع شده و به سمت بالاتنه پیش می رود. تاثیرگذاری آن، بیش تر در خستگی عضلانی و کاهش درد است. همین طور باعث بهبود جریان خون نیز خواهد شد.

ماساژ با انگشت

ماساژ با انگشت ها

 بیشتر بخوانید :  آیا درمان یبوست با ماساژ کف پا امکان پذیر است؟

مزایای ماساژ بدن چیست؟

ماساژ بدن یا همان ماساژ درمانی از جهات مختلف می تواند، برای پوست مفید باشد. با ماساژ می توانید، استرس، اضطراب و حملات عصبی را برطرف کنید. همچنین دریافت ماساژ می تواند در درمان آسم، یبوست و فشار خون بالا نیز، تاثیرگذار باشد.

ماساژ، جریان خون را تقویت می کند در نتیجه میزان اکسیژن و مواد مغذی که به اندام های شما می رسد، افزایش خواهد یافت. در حالی که ماساژ، گردش خون را منظم می کند، می تواند به بدن در دفع سموم و مواد مضر هم کمک کند. افرادی که ورزشکار هستند، اکثر اوقات دچار گرفتگی عضلات می شوند. دریافت یک جلسه ماساژ می تواند، به جلوگیری از آسیب بیش تر ماهیچه ها و تقویت آن ها کمک زیادی کند.

اگر حس می کنید که روحیه خوبی ندارید و دچار افسردگی شده اید، یک جلسه ماساژ بدن می تواند، روحیه از دست رفته شما را باز گرداند. بنابراین، سعی کنید، ماساژ را در برنامه خود قرار دهید.

ماساژ با روغن

روغن مخصوص ماساژ

بیشتر بخوانید : تاثیر شگفت انگیز ماساژدرمانی در درمان بیماری هایی مانند سیاتیک

دریافت خدمات ماساژ بدن

ماساژ بدن راه خوبی برای ریلکس شدن و رهایی از مشکلات ذهنی است. اگر روزهای پر مشغله ای را می گذرانید و هر شب خسته به خواب می روید، تنها راه حل برای شما، دریافت خدمات ماساژ است. ماساژ می تواند، هم خستگی شما را رفع کند و هم برای بدن شما مفید باشد. ما در مجموعه اسپالیمو انواع خدمات ماساژ در منزل ،ماساژ در تهران  را ارائه می دهیم. کافی است، برای دریافت خدمات ماساژ از یکی از شعبه های ما استفاده کنید و پکیج مورد نظر خود را انتخاب کنید.

0%
پیشنهاد ویژه

مدتی وقت بگذار و از خودت پذیرایی کن. شما سزاوار آن هستید.

در این ماه یک ماساژ رزرو کنید و 25 ٪ در کلیه ماساژ های بعدی تخفیف دریافت کنید.