یبوست از شایع ترین مشکلات دستگاه گوارش است که گریبان گیر بسیاری از افراد است. این بیماری در اثر عوامل مختلفی همچون تغذیه نادرست، کم تحرکی، کم آبی یا استفاده از داروهای خاص ایجاد می شود. برای مقابله با این مشکل روش های درمانی طبیعی وجود دارد. درمان یبوست با ماساژ کف پا یکی از روش های غیر مخرب برای این مشکل گوارشی می باشد.

افراد در رده های سنی مختلف دچار این بیماری می شوند. یبوست نشان می دهد که دفع مدفوع شما به طور منظم نبوده و روده توانایی تخلیه کامل خود را ندارد. این بیماری با جذب حداکثری آب از روده، مدفوع را سفت و توده ای کرده و باعث بزرگ یا کوچک شدن غیر طبیعی آن می شود. این امر باعث می شود افراد دارای این بیماری احساس ناخوشی داشته باشند.

برخی از علل شایع این بیماری

  • نداشتن فعالیت ورزشی
  • کاهش آب بدن
  • کاهش فیبر کافی در رژیم غذایی
  • سندروم روده تحریک پذیر
  • اختلال در عملکرد روده
  • مصرف برخی از داروها
  • سواستفاده از مسهل ها

پزشکان فیزیوتراپی کف پا را به عنوان نقشه بدن دانسته و معتقدند با ماساژ نقاط خاص آن می توان بسیاری از بیماری ها را درمان کرد. در واقع هر نقطه ای از بدن شاه کلیدی است در کف پا که با شناسایی و ماساژ آن بخش، درد های بدن تسکین پیدا می کند. افرادی که دچار کم تحرکی و خشکی روده هستند از طریق ماساژ کف پا می تواند مشکل روده و یبوست خود را درمان کنند.

درمان یبوست

 عوامل ایجاد یبوست

طریقه درمان یبوست با ماساژ کف پا

ماساژ منظم می تواند باعث آزاد شدن گازها و مواد زائد شده و از طرفی با کاهش استرس، دردهای مربوط به سندروم روده تحریک پذیر را نیز کم می کند؛ همین امر به درمان یبوست کمک خواهد کرد. برای درمان این بیماری از ماساژ قسمت های مختلف بدن مانند شکم، کولون، پرینال، پا و غیره استفاده می کنند. برای درمان یبوست با ماساژ کف پا، بیشتر از روغن های طبیعی همچون کرچک، نارگیل و آرگان استفاده می شود.

ماساژ پا که به نام رفلکسولوژی شناخته می شود. طبق تحقیقاتی که در سال 2003 بر روی کودکان مبتلا به یبوست انجام شد؛ کودکان بعد از 6 هفته ماساژ کف پا، علائم بهبودی را دریافت کردند. ماساژ کف پا علاوه بر درمان یبوست کودکان، بی اختیاری مدفوع آنان را درمان کرد. در این قسمت روش ماساژ پا را خواهیم گفت:

  • با استفاده از انگشتان شست وسط پاشنه راست را ماساژ داده و به سمت لبه بیرونی حرکت دهید.
  • سپس دستان خود را به سمت وسط پا، رو به بالا حرکت دهید.
  • تمام طول پای راست را ماساژ داده و سپس همین اعمال را روی پای چپ اجرا کنید.

برای رفع یبوست تنها لازم است از قوس تا پاشنه پا را به صورت خطی ماساژ دهید در واقع با ماساژ این قسمت روده ها تحریک شده و عملکرد آن بهبود پیدا می کند.

درمان یبوست با ماساژ کف پا

درمان یبوست با ماساژ کف

بیشتر بخوانید : مهم ترین مزایا و معایب ماساژ رفلکسولوژی چیست؟

ماساژ پا برای چه کسانی توصیه می شود؟

اکثر افراد با نوشیدن مقدار کافی آب، فیبر و ورزش می توانند از یبوست جلوگیری کنند. ماساژ پا برای افرادی که مشکلات زیر را دارند می تواند کمک کننده باشد:

  • افراد با سنین بالا
  • افراد مبتلا به اختلالات مغزی
  • افراد بی حرکت
  • افراد دارای آسیب های ستون فقرات و یا ناتوانی این ناحیه
  • افرادی مبتلا به یبوست های طولانی
  • افراد مبتلا به یبوست همراه با نشت مدفوع

ماساژ کف پا

 درمان یبوست با تغییر سبک زندگی

بیشتر بخوانید : ماساژکف پا و کف دست

سخن پایانی

همان طور که گفته شد افراد می توانند تنها با ایجاد تغییراتی کوچک در سبک زندگی خود از یبوست پیشگیری کنند. علاوه بر این کنترل سلامتی بدن در هر چند ماه، یک بار می تواند از پیشروی این بیماری جلوگیری کرد و اگر به دنبال درمان این مشکل گوارشی هستید؛ یکی از بهترین روش های درمانی، ماساژ مداوم قسمت های مختلف بدن است. درمان یبوست با ماساژ کف پا، یکی از روش های رایج و بدون عارضه به شمار می رود.

از این رو می توانید با اطمینان خاطر از خدمات ما استفاده کنید. ما انواع ماساژ، از جمله ماساژ پا را در منزل و سالن انجام می دهیم. نرخ قیمت های ما کاملا رقابتی و مناسب می باشد. ضمن اینکه با پرداخت هزینه ای به صرفه، خدماتی با کیفیت، تخصصی و مطمئن دریافت خواهید کرد. با رزرو ماساژ حرفه ای از ما، آرامش و درمان را به خودتان هدیه دهید. برای رزرو نوبت می توانید با کارشناسان تیم اسپالیمو  ارتباط برقرار کنید.  تا از فواید ماساژ پا بهره ببرید . شما می توانید با بهره گرفتن از خدمات  ماساژ در تهران و یا  ماساژ در منزل  هم در پول و هم در وقت خود صرفه جویی می کنید.

ماساژ کف پا در صورتی می تواند باعث درمان یبوست شود که روغن مناسب را انتخاب کنید و به درستی ماساژ دهید. قبل از هر گونه ماساژ درمانی کف پا بهتر است با مشاوران این عرصه مشورت کنید تا از بروز هر گونه مشکل جلوگیری کنید. شما می توانید جواب تمامی سوالات خود را از مشاوران ما اسپالیمو دریافت کنید.

0%
پیشنهاد ویژه

مدتی وقت بگذار و از خودت پذیرایی کن. شما سزاوار آن هستید.

در این ماه یک ماساژ رزرو کنید و 25 ٪ در کلیه ماساژ های بعدی تخفیف دریافت کنید.