شلوغی و هیاهوی جامعه امروز، اکثر افراد اجتماع را درگیر خود کرده است. این هیاهو باعث شده است تا فشارهای روحی و روانی وارده بر فرد، باعث خستگی هر چه بیشتر او شود. انواع ماساژ درمانی می تواند روشی موثر برای رفع این خستگی باشد. با انجام ماساژ علاوه بر خستگی جسمی، خستگی روحی نیز تا حد زیادی رفع خواهد شد. نشاط و شادی به بدن شما بازخواهد گشت و خوشحال تر خواهید بود. در ادامه به بررسی انواع شیوه های ماساژ درمانی خواهیم پرداخت.

انواع ماساژ درمانی

انواع ماساژ درمانی

فواید ماساژ درمانی

در مورد فواید ماساژ درمانی می ‌توان چند نکته مهم را برشمرد:

  • ماساژ باعث آرامش و رهایی از استرس می ‌شود. ماساژ با فشار ملایم به بدن، سیستم عصبی را آرام می‌ کند و از ترشح هورمون ‌های استرس‌ زا جلوگیری می ‌کند.
  • ماساژ دردهای عضلانی و مفصلی را کاهش می ‌دهد. ماساژ باعث رفع گرفتگی و خشکی عضلات شده و دردهای ناشی از کمردرد، گردن‌درد و دردهای شانه را تسکین می ‌دهد.
  • ماساژ خواب بهتری را به همراه دارد. ماساژ با تسکین درد و استرس و آرام کردن سیستم عصبی، باعث خواب عمیق ‌تر و بهتر می ‌شود.
  • ماساژ سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌ کند. ماساژ از طریق تحریک گردش خون، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بروز بیماری‌ های مختلف جلوگیری می ‌کند.
  • ماساژ درمانی مفاصل باعث افزایش انعطاف‌ پذیری عضلات و مفاصل می‌ شود. ماساژ با حرکت دادن و کشش عضلات، انعطاف ‌پذیری آنها را افزایش داده و از آسیب ‌های اسکلتی-عضلانی جلوگیری می‌ کند.

در مجموع، ماساژ درمانی با تاثیر بر آرامش، درد، خواب و سلامتی، موجب بهبود کیفیت زندگی می‌شود. استفاده منظم از آن توصیه می ‌شود.

بیشتر بخوانید : ماساژ تراپی معجزه گری بی همتا در دنیای امروز

انواع ماساژ درمانی رایج در جهان

  • ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی یکی از انواع ماساژ درمانی است که از قرن نوزدهم میلادی در کشور سوئد رواج پیدا کرده و امروز در سراسر دنیا محبوب است. در ماساژ سوئدی، ماساژتراپیست با استفاده از دست ‌ها، مچ ‌ها و آرنج ‌های خود و به کمک روغن ماساژ، به نوازش و مالش عضلات و بافت‌ های نرم بدن می ‌پردازد. این کار باعث افزایش جریان خون و انعطاف ‌پذیری عضلات شده و در نهایت موجب آرامش و رهایی از تنش می ‌گردد. یکی از مزایای ماساژ سوئدی، تأثیر آن بر کاهش دردهای عضلانی و مفصلی است. همچنین این نوع ماساژ باعث بهبود کیفیت خواب و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌ شود.

ماساژ درمانی

ماساژ سوئدی

  • ماساژ تایلندی

ماساژ تایلندی یکی دیگر از انواع محبوب ماساژ درمانی است که ریشه در فرهنگ و طب سنتی تایلند دارد. در ماساژ تایلندی، ترکیبی از فشارهای ملایم، کشش و حرکات نرمشی به کار گرفته می ‌شود. ماساژتراپیست با استفاده از دست ‌ها، انگشتان، مچ ‌ها و آرنج‌ های خود و همچنین روغن‌های گیاهی، بدن را ماساژ می ‌دهد.

از مزایای این نوع ماساژ می ‌توان به کاهش استرس و تنش‌ های عضلانی، تسکین دردهای مزمن، بهبود خلق و خو و افزایش انرژی بدن اشاره کرد. ماساژ تایلندی همچنین باعث افزایش انعطاف‌پذیری ماهیچه ‌ها و مفاصل می ‌شود.

بیشتر بخوانید : بررسی خدمات ماساژ تهران و روش های مختلف آن

  • ماساژ آیورودا

ماساژ آیورودا یکی از انواع ماساژهای سنتی هند است که ریشه در طب آیورودا دارد.  در ماساژ آیورودا از روغن ‌های گیاهی معطر مانند روغن نارگیل، مریم گلی و اسطوخودوس استفاده می ‌شود. ماساژتراپیست با حرکات ملایم و منظم دست ‌ها بر روی نقاط مختلف بدن، روغن را ماساژ می‌دهد. از مزایای ماساژ آیورودا می ‌توان به تسکین درد عضلانی، بهبود گردش خون، کاهش استرس و اضطراب، تقویت سیستم ایمنی بدن و التیام صدمات پوستی اشاره کرد.

  • ماساژ با سنگ

در این روش، سنگ ‌هایی مانند ژیپس، مرمر و آهک پس از گرم شدن، روی نقاط مختلف بدن قرار داده می ‌شوند. گرما و وزن سنگ ‌ها باعث شل شدن عضلات، بهبود جریان خون و دفع سموم از بدن می ‌گردد. از مزایای ماساژ با سنگ می ‌توان به کاهش استرس و تنش‌ های عضلانی، تسکین درد مفاصل و عضلات، درمان سلولیت و کاهش التهاب‌ های زیر پوست اشاره کرد.

ماساژ درمانی با سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ

  • ماساژ با شمع

ماساژ با استفاده از شمع، یکی از تکنیک‌ های ماساژ درمانی است. در این روش، ابتدا شمع‌ هایی از جنس پارافین یا شمع ‌های حاوی روغن ‌های گیاهی، روشن می ‌شوند. سپس شمع در حالی که هنوز روشن است با حرکاتی آرام بر روی پوست بدن کشیده می ‌شود. گرما و نور شمع باعث شل شدن عضلات و رفع تنش‌ های عصبی می‌ گردد. همچنین موم جامد شده روی پوست موجب افزایش جریان خون سطحی می ‌شود.

یشتر بخوانید : اطلاعات کامل و جامع درباره ماساژ درمانی تهران

جمع بندی

ماساژ درمانی روشی مفید برای کاهش استرس و دردهای جسمی است. انواع مختلفی از ماساژ وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. برای بهره‌ مندی از مزایای کامل ماساژ، باید نوع مناسب آن طبق نیاز فرد انتخاب و توسط متخصص آموزش‌دیده انجام شود. ماساژ صحیح می ‌تواند سلامت جسم و روان شما را ارتقا دهد.

از این رو می توانید با اطمینان خاطر از خدمات ما استفاده کنید. ما انواع ماساژ، از جمله ماساژ پا را در منزل و سالن انجام می دهیم. نرخ قیمت های ما کاملا رقابتی و مناسب می باشد. ضمن اینکه با پرداخت هزینه ای به صرفه، خدماتی با کیفیت، تخصصی و مطمئن دریافت خواهید کرد. با رزرو ماساژ حرفه ای از اسپالیمو ، آرامش و درمان را به خودتان هدیه دهید. برای رزرو نوبت می توانید با کارشناسان تیم ما ارتباط برقرار کنید.  تا از فواید ماساژ پا بهره ببرید.شما می توانید با بهره گرفتن از خدمات  ماساژ در تهران و یا  ماساژ در منزل  هم در پول و هم در وقت خود صرفه جویی می کنید. در مجموعهماساژ درمانی، افراد متخصص در زمینه ماساژ، این خدمات را به شما ارائه می دهند.

0%
پیشنهاد ویژه

مدتی وقت بگذار و از خودت پذیرایی کن. شما سزاوار آن هستید.

در این ماه یک ماساژ رزرو کنید و 25 ٪ در کلیه ماساژ های بعدی تخفیف دریافت کنید.